Spännande spabehandling och utgång!

Har ju varit förkyld, men följde med Biggis på en liten spabehandling eller vad man ska kalla det igårkväll. Vi var i ett "saltrum". Där sitter man som typ i en bastu och så är väggar och tak gjorda av väldigt finkornigt salt. Under behandlingen får man speciella skyddskläder så att inte saltet ska hamna överallt, och sen får man ligga där och lyssna på väääldigt vkopplande musik samtidigt som ett bildspel med massa fina bilder visas. Man känner inte saltet, det är bara i luften. Men att åka på en sån behandling kan hjälpa dig att få mindre astma, bättre immunförsvar, osv. Jag var ju lite förkyld och helt tung i hela kroppen innan, men det var verkligen som att man bara slappnade av och sov/var allmänt okontaktbar. Efteråt var jag myyycket piggare, och mer avslappnad än jag varit på riktigt länge. Så det var absolut en kul grej! :)

Idag har jag varit på universitetet, sen satt vi och jobbade litegrann i smågrupper. Det är riktigt kul att umgås med nya människor och bara ha det gött. På kvällen blev det utgång men börjar ju så snuskigt tidigt nowadays (klockan 9, skjut mig!), så drog hem och tänkte försöka få mig lite sömn.. Får drömma mig tillbaka till avslappningen i saltrummet, då lär jag inte vara vaken många sekunder till..!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0