Första tentan!

Fick min första tenta ever idag- en hemtenta! Nu har jag paniiik, kanske ni tänker? Men nej, inte alls faktiskt. Konstigt nog. Tidigare har jag ryst vid bara tanken på tentor, och verkligen inte sett fram emot dagen jag själv ska behöva dras med dessa hemska påhitt. Men det är nånting med utbildningen jag går som känns så.. vettigt. Hela inställningen från våra lärare och föreäsare.. Nej, jag vet inte vad det är men jag gillar den. Idag när vi fick tentorna fick vi över 40 frågor (som vi själva i smågrupper har konstruerat), varav vi ska välja 3 stycken att besvara. Det gör ju att man verkligen kan välja det man tycker låter mest intressant och faktiskt skriva tentan utan ångest eller tidspress, då vi även har lång tid på oss att skriva tentan. Det viktigaste våran lärare ville säga till oss idag när hon delade ut tentan var att vi skulle ha kul! Även om en tenta kanske aldrig känns jättekul såhär innan man kommer igång gillar jag verkligen tänket. Och har absolut ingen stress eller ångest. Oerhört skön känsla, faktiskt! 

Och ja, jag gör smygreklam för Coop! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0