Taken 2

Bion vi såg igår var alltså Taken 2. Den var väldigt lik den första filmen, det var ju som samma stil. Men jag gillade faktiskt den nya filmen väldigt mycket eftersom att den var välgjord och hade bra dramaturgi. Hela tiden förstod man kanske dock hur det skulle sluta, men en del kort som man inte var helt säkra på kunde de spela ganska mycket på så att spänningen ökade. Jag är ju lätt rädd/stressad i thrillers, så jag tycker om att jag verkligen kan leva mig in i det som händer. Filmen blir så mycket bättre då. Sen var det väldigt bra klippt tycker jag, och det gör mycket. Även bilderna var fina, och man såg klara skillnader mellan olika miljöer vilket var bra tänkt. Lite väl mycket fokusskiftning i en del närbilder, men samtidigt gillar jag det. Det var också framförallt en replik som jag älskade, den var klockren, och så var det en scen som jag också tyckte var helt underbart genialisk!! Oj, nu blev det här lite ingående. Men iallafall: Bra film. Gillade du ettan gillar du troligen den här. Se den på bio, det är en bra biofilm. You got it? Great!! :D

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Puss <3

2012-10-13 @ 18:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0