Avsked

Har precis tagit farväl av en mycket kär vän. Josef och hans familj är flyktingar som har kommit från Irak och bott i lilla Älvsbyn i 5 år. Idag måste dom åka hem till Irak igen. Efter 5 år. Jag kan skämmas så mycket över Sveriges utrikespolitik att jag blir spyfärdig. Den här familjen har verkligen inte gjort en fluga förnär, och att dom inte ska få stanna kvar efter att ha etablerat sig i samhället är för mig sjukt. Vi är många som har reagerat över detta, och många har försökt påverka Migrationsverkets beslut. Tyvärr räckte det inte denna gång. När jag träffade Josef och Granberg på en fika nu kändes det bara så overkligt.. Ett avsked som ingen ska behöva ta. Nu önskar jag bara hela familjen lycka till, och hoppas att vi en vacker dag kan ses igen.




Kommentarer
Postat av: L

Fyfan så hemskt!

2012-10-26 @ 15:28:47
URL: http://thenotesofmylife.blogg.se
Postat av: Mamma

Jag håller helt och hållet med dig!! Så grymt att inte få besed
trots att det gått så många år! Helt galet ..

2012-10-26 @ 15:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0