Make a choice

Idag började skolan om. För sista gången. Sista terminen nu som gymnasieelev. Det känns... Ja, det känns bra. Men gymnasiet har helt klart varit grymt! Trots att jag är så brutalt skoltrött just nu är det ändå kul att träffa fina vänner på skolan. Det är som en trygghet att gå skola. Man vet vad man ska göra, man vet hur länge man måste gå,man vet att alla ens kompisar också går, och man kan liksom bara fortsätta utan att egentligen ta några speciellt stora beslut.

Men sen då? När studentveckan och allt firande är över? Sommaren blir väl som vanligt. Umgänge med vänner, förhoppningsvis jobb.. Men vad händer sen? Till hösten? Kommer jag att flytta långt och gå universitet utan nån jag känner? Kommer jag att resa utomlands? Kommer jag att ta ett sabbatsår? Det finns en mängd olika beslut att ta nu, och jag antar att det är så det ska vara under den här perioden av ens liv. Men om man inte vet säkert? Om man inte har bestämt sig? Jag vet inte än var jag kommer att hamna och vad jag kommer att göra, men jag vet att jag kommer att göra det som känns rätt då, nåt som jag brinner för. Vad det blir får framtiden helt enkelt utvisa. Läskigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0