Koncentrationsläger

Idag har jag varit riktigt effektiv och hunnit med mycket! Var dessutom på en föreläsning på skolan, det var en som hade överlevt från koncentrationslägret i Auschwitz (haha, fail att jag skrev om Auschwitz flera gånger och sen fick googla det för att fatta hur det stavades.. det går bra nu!). Förutom att hon hade väääldigt sövande röst (som resulterade i en liten powernap imitten av föreläsningen), så var det riktigt intressant. Jag tror inte att man riktigt kan fatta hur hemskt det var. Alla judar som var där blev ju verkligen avtagna sin integritet när dom blev avrakade allt hår och blev behandlade som djur. Fy, jag ryser.

Bild från Google.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra att du skrev vart bilden är tagen från, trodde först att du hade knäppt den själv!

2011-10-03 @ 21:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0