Hårmodell!

Igår hade jag verkligen fullt upp, det var nämligen då jag var hårmodell åt min fina Amanda! :D Riktigt kul var det! Det var en frisörmässa på Piteå Havsbad i helgen, och på lördagen var det en tävling som hette Nordic Hair Open, och det var den jag var med i. Då fick alla vi modeller sitta framför varsin spegel vid varsitt bord på "tävlingsområdet", där ingen förutom frisörerna fick vara. Sen fick frisörerna exakt 75 minuter på sig att göra en frisyr med tema glitter och glamour. Efter det fick alla frisörer lämna området och så fick juryn (som hade varit hemlig fram tills då) komma in på tävlingsområdet och bedöma frisyrerna och även helheten, dvs. klänning, smink, smycken, skor.. Och de fick alltså inte veta vilken frisör som hade gjort vilken frisyr. Sen var det catwalk för alla modeller, haha! Men det var kul! :) Sen var det prisutdelning. Tyvärr vann inte Amanda förstapriset (som var en utbildning i håruppsättningar och även en fin handgjord statyett, typ!), men tyckte ändå hon gjorde ett grymt bra jobb med mitt hår! Och så var det sjukt kul att vara med! :) Dessutom fick man se massa andra coola frisyrer som dom andra tävlande hade gjort! Och, inte att förglömma, varsin goodiebag med produkter från Loréal! :)



Bild på sminket! Låånga fransar och en massa glitter blev det! Och väldigt markerade ögonbryn, haha!



Frisyren! Det var fönvågor i luggen med en massa gelé på, och sen var frusyren formad uppåt på ena sidan och neråt på den andra. Dock hade frisyren hunnit förstöras lite här, men ni kanske fattar hur den såg ut? :)


Facelook!

Kommentarer
Postat av: (comiendo - iendo) + mer, när jag ser bilden

Det ser ut som att du inte har någon tröja på dig.

2011-10-17 @ 19:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0