Teaterlunch och akupressurbehandling

Idag hade vi Teaterlunch i Forum. Det var olika sallader som serverades och så fick vi kolla på några killar från Skuggtearern i Umeå. Hade väl sådär lagom stora förväntningar, jag menar, vaddå skuggteater? Sån där man gjorde med händerna så att skuggan såg rolig ut när man var liten? Men det var som sagt några skådespelare som improviserade korta sekvenser. Så vi fick önska vad det skulle handla om och så spelade dom. Det sista dom gjorde var att en av dem skulle låtsas vara första dagen på sitt jobb som gynekolog. Jag skrattade så att jag nästan grät! Sjukt roligt!

Efter lunchen for jag till en akupressurklinik (ingen aning vad akupressur står för, men det är typ som att gå till en naprapat om ni vet vad det är? En "kot-knäckare" som lagar till ryggen, typ!) här på byn. Har som alltid haft lätt att få ont i ryggen, men har aldrig vetat vad det berodde på. När jag var yngre hade jag skolios för att mina ben växte olika snabbt, men det har då försvunnit nu. Men jag for då dit för att se om det var nå kotor som låg snett. Gjorde dom det? Eh, jo! Först och främst var beckenet typ snett eller vridet på nå udda sätt, och sen låg flera kotor i ryggraden helt knas! Så efter en timmes masserande och tryckande (inget knäckande, han jag gick till gör bara mjuka rörelser och trycker försiktigt!) är jag hemma och det känns då bra än så länge. Hela ryggen är helt varm! Skulle vila från träningen idag och även imorrn för man kan få lite "träningsverk" dagen efter. Så en lugn kväll står på schemat! :)

Avslutar med en bild på några från skuggteatern. Dom gjorde min dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0