Blodgivare? Ohyes!

Jag vet inte hur bra du känner mig, men känner du mig bra så vet du att jag är ganska rädd för sprutor. Stick i fingret går för sig, men i armvecket är verkligen lika med döden!! Jag tycker att man känner sig så utlämnad när man tar det i armvecket, det känns så blottat på nåt sätt.. Iallafall lyckades Johanna få mig att låta henna sticka mig i armvecket när vi hade öppet hus på skolan (och dom hade nå grejs i omvårdnadsklassrummet där dom stack folk), och då klarade jag av det!! Så idag tänkte jag att- Nejmen, Erika! När det inte dags att du blir blodgivare då?! Sagt och gjort. For till vårdcentralen och fyllde i massa papper om att jag minsann inte är gravid, har hiv eller tar hjärtmedicin. Efter det fick jag prata med olika sköterskor och så fick jag kolla mitt blodvärde, som visade sig vara bra.

Då var det bara det värsta kvar då- sticket av sprutan. La mig på sängen och försökte att säga att "Alltså jag är som lite halvt spruträdd, du behöver inte säga till när du stoppar in den, Johanna säg nånting till mig nu, sa jag att jag är lite spruträdd? Säg inte till när du stoppar in den". Lite lätt hyper skulle jag nog beskriva mitt tillstånd som just då. Men sen stack hon, och sticket gjorde inte alls så ont, vilket var bra. Så du är jag oficiell blodgivare, och i mars ska jag fara dit och lämna blod på riktigt. (För det här var bara en testomgång så att dom skulle se vilken blodgrupp jag har och att jag inte ljugit om att mitt blod var smittofritt.) Om inte det är vuxenpoäng så vet jag då inte vad! :)

Trodde dom att dom kunde skrämma mig med lite blod? Skulle inte tro det. Jag är ju modig, för tusan! ;)

Kommentarer
Postat av: JULIA FERNBERG

ANDÅ! Jag trodde inte att du skulle bli en blodgivare! Jag är imponerad, cooling! ;)

2011-12-07 @ 17:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0