Sista dagen i Älvsbyn!

Det känns verkligen som att jag har varit hemma i en evighet nu! Det har jag också, nästan. Idag är iallafall sista dagen här, åker hem till Stockholm imorgon. Har haft ett väldigt trevligt jullov och hunit umgås mycket med familjen och med vännerna här uppe! 
 
Bäst: Nyår. Det var också grymt kul när vi hade en tjejkväll med trerätters!
Sämst: Det var askallt flera dagar. Okej, jag är ju ändå uppväxt här så jag kan ta kyla (eller?), men när det är kring 30 minus i flera dagar i sträck blir jag bara less.
Värst: Var sjukt nära att frontalkricka med en älg när jag och min lillasyster körde hem från Boden en kväll. Det snöade, så det var lite dålig sikt. Körde tack och lov inte alltför snabbt, för från ingenting står en älg mitt framför bilen. Om ni tänker hur det ser ut när man ser en häst hoppar över ett hinder, precis så såg det ut, men det var en älg som kom nerifrån diket och hoppade över plogkarmen som var ganska hög. Så den står alltså MITT på vägen. Bromsade ju snabbt som tusan, tur att jag reagerade så pass snabbt, för det höll ändå på att vara försent. Både jag och min lillasyster började skrika allt vi hade direkt när älgen kom upp på vägen (till saken hör att jag har fått bromsa för älgar förr och då aldrig har skrikit, utan bara bromsat och sen blivit lite rädd i efterhand), för jag trodde verkligen att det var kört alltså. Vi hade dock änglavakt, för älgen gick precis undan när vi körde förbi. Men det var verligen ingen marginal. Fy tusan. Älgar är ju det värsta med norrland! 
Mest random: Åkte slalom i kanis. Brukar nästan aldrig åka i Kanis, och när jag åker brukar jag åka snowboard. Men det var kul. Vad gör man inte för sina vänner?! :)
Äckligaste: Det jag och Kajsa såg på TV dagen efter nyår. Berättar jag kommer ni typ att spy, så äckligt var det. 
Godaste: Älvsbyvatten!!! Sjukt underskattat! Det är så fräscht och friskt! Mums!!
 
Ska typ smuggla ner älvsbyvatten i resväskan så att jag har ett förråd. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det bästa för mig har varit att ha dig hemma!<3

2013-01-15 @ 13:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0