Mitt 2012

Tänkte skriva en sammanfattning om året som gått, men det tog längre tid än jag trodde. Nåja, bättre sent än aldrig! :)
 
Okej, here we go.
 
Jag satsade mycket tid på min musikvideo, som jag idag är jätteglad över att jag gjorde. Det betydde mycket för mig att göra den och allt vad det innebar. Själva inspelningen tog inte många timmar, men det ligger så mycket annat jobb bakom. När man gör ett sånt projektarbete och måste fixa många saker själv växer man väldigt mycket som männsika (låter kanske klyschigt, men det var verkligen så). När den var klar publicerade jag min musikvideo på youtube och fick supermånga positiva kommentarer om den. Är jättetacksam för det, verkligen! Det betyder mycket när andra uppskattar något som man själv ser som viktigt. Nu råkade jag tyvärr ta bort den från youtube av misstag (skulle fippla med google+konton för att jag hade ny mail och råkade ta bort kontot som var kopplat till min youtube-kanal..), vilket inte var så duktigt gjort. Men, skam den som ger sig! La upp videon igen, så ta gärna en titt om du vill! :)
 
 
 
Jag träffade Mikael Persbrandt flera gånger för att jag jobbade på en filminspelning där han var med. Det var verkligen grymt kul. Surrealistisk känsla när han står med mig i köket och frågar om det var kul när jag var hårmodell och ser på mig med sina intensiva ögon. Att få skjutsa honom i en bil var dock också ganska fränt. Sen träffade jag ju Lena Olin, Lasse Hallström och många andra kändsisar också under den filminspelningen! :)
 
 
 
 
Jag var hårmodell igen till Amanda, och den här gången fick jag vara en ängel. Vi var många modeller den här gången, och vi fick gå en visning. Det var olika teman, några var färgglada, några var änglar/älvor och några var väldigt färgglada. Jag hade en tiara av löshår och änglavingar. Amanda är så sjukt duktig så alla var ju supercoola! 
 
 
 
 
Jag åkte till Oslo, väldigt fin stad. Vi var där med min gamla orkester, så vi spelade lite där. Vi spelade bland annat på Operahuset, det var kul. Sen har jag alltid älskat norska, så att höra det live med surroundljud var bara helt amazing. Sen lever norrmännen upp till sitt rykte när dom har två röda gubbar på samma trafikljus. Kempegrejt!
 
 
 
Jag åkte på språkresa till spanien och lärde mig faktiskt (!) mycket spanska. Har kanske glömt mycket av det nu, men det var riktigt kul att få vara i Spanien och verkligen försöka snacka spanska. Efter den resan känner jag att jag lätt skulle kunna åka nån gång och bo ett tag i Spanien och försöka lära mig flytande spanska. Fast det finns så mycket jag vill, så får se om det blir av..
 
 
Jag tog studenten och gick på balen. Det var en bra vecka. Tråkigt att måsta lämna fina vänner från skolan, men så blir det ju förr eller senare. Man väljer olika vägar. 
 
 
 
 
 
Jag var på bröllop i Piteå då Julia och Micke gifte sig. Det var väldigt trevligt, och självklart blev det en del snyftande. Måste sluta vara så känslig får sånt där! Sen tog vi lite bilder, haha!
 
 
 
 
 
 
Jag åkte med familjen till Budapest på semester under sommaren. Väldigt härligt att inte bara åka till en turistort utan att faktiskt välja nåt annat och se en stad. Gillade Budapest, det var fint där. Speciellt på kvällara när alla broar över Donau är upplysta, vackert!  En dag åkte vi över till Wien också. Wow, alltså. Så då hann jag avverka både Ungern och Österrike som länder jag besökt. Check!
 
 
Jag njöt av att få umgås med mina vänner under de fina sommardagar då jag faktiskt var ledig. Jordgubbar, nutella, kubbspel, solande, tjejsnack.. Kvaltetstid! Vi åkte även ut och fiskade (?!) ett antal gånger. Undefär alla av om gångerna fick jag höra att jag var töntig för att jag inte ville röra i masken och tyckte att alla fiskar var äckliga. Jag blev kallad asfaltsbarn, haha. Med det menades att jag var som en som växt upp i en stad och aldrig vistats i naturen. Detta stämmer ju inte, och jag är inte såå mesig, men det där med fiske har aldrig riktigt varit min grej. Men vad gör man inte för sina vänner? 
 
 
 
 
Jag flyttade till Stockholm och började på univeritetet. Ett väldigt stort steg, fast samtidigt inte. Har länge vetat att jag är påväg nånstans och att jag vill flytta till nån större stad. Att det sen blev just Stockholm berodde på lite olika faktorer, men jag är glad att jag valde att flytta dit. Trivs jättebra i staden, och människorna jag lärt känna är hur sköna som helst! Utbildninden jag går heter Personal, Arbete och Organisation (PAO), och känns väldigt seriös och intressant. Nu har vi ju dock börjat med massa roliga kurser, så det kanske blir värre sen, haha. Det kanske är lite otydligt vad linjen jag går innebär, men många som har gått den jobbar som personalchefer/personalansvariga eller beteendevetare. Så just nu har vi läst mycket psykologi.
 
 
Jag var på Dirty Dancing med mamma och Biggis. Såååå bra. Jag är ju en sån som älskar musikaler och även dans i alla dess former! Så en kombination av detta.. ja, kvällen var helt magisk. 
 
 
 
 
 
Jag var på galapremiär på Grand Hotel. Det var fantastikt. Att få träffa Micke och alla andra från filmteamet igen var coolt, och att se resultatet av allt slit. Ingen kan förstå hur mycket arbete som ligger bakom en film innan man själv har varit med om det. Det var en mycket speciell känsla. Mitt namn var med i eftertexterna, det var också väldigt surrealistiskt. På ett bra sätt. (Det står mer om både Dirty Dancing och gala-premiären i den här länken http://erikakarlssonss.blogg.se/2012/september/en-lyxig-helg-med-dirty-dancing-och-kandisfest-pa-grand-hotel.html) 
 
 
 
Jag hade mycket besök från Norrland. Tror det blev fem helger i rad om jag inte räknar heelt snett. Vänner och familj kom för att hälsa på. Det var kul att träffa alla, och att få visa hur jag lever nu!
 
 
 
 
 
 
 
 
 Jag åkte hem över julen. Firade jul hemma med familjen. Mysigt med en riktig jul, som när man var liten! :) Sen firade jag nyår i Luleå med Ida, Kajsa, Sebbe och många fler. Hade skitkul, perfekt avslut på ett rätt så händelserikt år. 
 
 
Oj, det här blev längre än jag hade tänkt. Ändå har jag bortprioriterat vissa saker, men det här är iallafall det mitt år mestadels har bestått av. Känner mig duktig som äntligen (!!) har lagt ner tid på att skriva det här inlägget. ;)
 
Nu kör vi 2013!
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmas träningsblogg

Vilken härlig sammanfattning! Vad mycket du hunnit med :) Hoppas att 2013 blir minst lika bra! Puss!

2013-01-14 @ 14:31:14
URL: http://emmanyymaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0