Hard topping!

För ett tag sen hittade jag en chokladsås som heter "Hard topping" i våran kyl. Det första jag såg var ju att det stod på flaskan att den skulle förvaras i rumstemperatur och inte i kylskåpet. Det var uppenbarligen ingen i min överintelligenta familj som hade förstått detta, så jag fick helt enkelt ta tag i saken själv och ta ut den stelfrusna såsen från kylen. Ikväll slog mig tanken att det skulle minsann vara gott med lite glass, för det är ju inte så ofta man äter det så här års (åt det dock igårkväll, men nu ska vi väl inte gå in på detaljer?!).. Tänkte att jag skulle passa på att testa såsen! Sagt och gjort. När jag hällde den på glassen trodde jag inte att den skulle stelna, för den var ju som så... rinnig. Men den stelnade faktiskt! Smaken var sådär...! Gillade den först, men blev snabbt less. Den hade en ganska smörig smak, och det är jag inget fan av. Bara för att jag är på bra humör idag bjuder jag på en bild av såsen lånad från O'hojs hemsida för dom som inte förståd vad jag dillade om.. :)


Annars är allt som vanligt hos familjen Karlsson. Pappa och brorsan brottades efter middagen idag tills båda var helt svettiga. Ingen ville ge sig, så dom låg på golvet och krälade och drog polisgrepp och andra fula knep på varandra medan jag och Lina satt under köksbordet och försökte att inte bli ihjälslagna när vi försökte filma brottningsmatchen. Pappas ställde frågan "Är du rädd om din skidkarriär?" till Linus och fick som svar "Är du rädd om ditt liv?!", och på den vägen fortsatte det... Sen hotade jag med att jag skulle spöa båda, och då blev dom rädda och sprang barfota till Australien för att gömma sig. Eller, jag hotade aldrig med det eftersom att jag vet att det är så kallt ute nu och jag ville inte att dom skulle förfrysa fötterna i sin språngmatch från mig, så jag skonade dom för den här gången. Som sagt, jag är på bra humör. Tur för dom. Mehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0